The simplicity of divine ideas: theistic conceptual realism and the doctrine of divine simplicity
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
the problem of divine hiddenness
این رساله به مساله احتجاب الهی و مشکلات برهان مبتنی بر این مساله میپردازد. مساله احتجاب الهی مساله ای به قدمت ادیان است که به طور خاصی در مورد ادیان ابراهیمی اهمیت پیدا میکند. در ادیان ابراهیمی با توجه به تعالی خداوند و در عین حال خالقیت و حضور او و سخن گفتن و ارتباط شهودی او با بعضی از انسانهای ساکن زمین مساله ای پدید میاید با پرسشهایی از قبیل اینکه چرا ارتباط مستقیم ویا حداقل ارتباط وافی به ب...
15 صفحه اولOn Three Problems of Divine Simplicity
The Fourth Lateran Council teaches that God is a " substantia seu natura simplex omnino " —an " altogether simple substance or nature " —and the First Vatican Council reiterated the teaching. The doctrine of divine simplicity is at the center of Thomas's natural theology, since it is essentially involved in his attempt to show that the First Cause that he has proved to exist in the Five Ways ha...
متن کاملOn God and Mann: a View of Divine Simplicity
One of the most difficult and perplexing tenets of classical theism is the doctrine of divine simplicity. Broadly put, this is generally understood to be the thesis that God is altogether without any proper parts, composition, or metaphysical complexity whatsoever. For a good deal more than a millennium, veritable armies ofphilosophical theologians Jewish, Christian and Islamic proclaimed the t...
متن کاملromantic education:reading william wordsworths the prelude in the light of the history of ideas
عصر روشنگری زمان شکل گیری ایده های مدرن تربیتی- آموزشی بود اما تاکید بیش از اندازه ی دوشاخه مهم فلسفی زمان یعنی عقل گرایی و حس گرایی بر دقت و وضوح، انسان عصر روشنگری را نسبت به دیگر تواناییهایش نابینا کرده و موجب به وجود آمدن افرادی تک بعدی شد که افتخارعقلانیتشان، تاکید شان بر تجربه فردی، به مبارزه طلبیدن منطق نیاکانشان وافسون زدایی شان از دنیا وتمام آنچه با حواس پنجگانه قابل درک نبوده و یا در ...
the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Religious Studies
سال: 2019
ISSN: 0034-4125,1469-901X
DOI: 10.1017/s0034412519000301